התנתקות ממעגל המס האמריקאי

מחזיקים באזרחות אמריקאית או בגרין קארד ורוצים לעבור לארץ ולהתנתק מהחלום האמריקאי? כדאי שתכירו קודם את הבירוקרטיה העומדת מאחורי זה, שעלולה לעלות לכם אלפי דולרים ולסבך אתכם עם רשויות המס האמריקאיות. כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי להימנע מטעות הראשונה, הוא לפנות אלינו ולקרוא את המאמר שלפניכם.
אזרחי ארה"ב או בעלי גרין קארד שנים רבות המעוניינים לוותר על מעמדם, חייבים קודם למלא את חובותיהם כלפי רשות המיסים האמריקאית, לפני שיגשו לשגרירות הקרובה למקום מגוריהם ויצהירו על רצונם לעזוב את ארה"ב. כרטיס גרין קארד ניתן למהגרים שנמצאים במסלול קבלת אזרחות אמריקאית, האמור כאן מתייחס גם לבעלי כרטיס גרין קארד שהפסיקו להתגורר בארה"ב שנים רבות, והפסידו את זכותם להגיש בקשה לקבלת אזרחות. "חטאם" היחיד, הינו החזקת כרטיס גרין קארד.

הטעות הכלכלית של אזרחים אמריקאים בישראל

בישראל מתגוררים אזרחים אמריקאים או בעלי גרין קארד, שאין בכוונתם לחזור להתגורר בארה"ב, חלקם היו אף מעדיפים לוותר על אזרחותם. אזרחות אמריקאית (או החזקת גרין קארד) משמעותה בהקשר לדיני המס בארה"ב, חובת הגשת דוחות מס גם אם אינך מתגורר בארה"ב. רבים מאזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל, מוצאים עצמם עם חיובי מס נוסף על אלה המוטלים עליהם בישראל. גם עצמאים מהעשירון התחתון בישראל, עלולים למצוא עצמם משלמים מס הכנסה אמריקאי.
האמנה בין ארה"ב וישראל למניעת מיסי כפל, עדיין לא פותרת את הבעיה במלואה. קיימת תפיסה אינטואיטיבית שאם אחזיר את הדרכון האמריקאי או כרטיס גרין הקארד לשגרירות האמריקאית במקום מגורי, אצא אוטומטית מממעגל המיסוי האמריקאי – זאת תפיסה שגויה. חוק המס האמריקאי מטיל "מס יציאה" במקרים אלה.
גישת המיסוי האמריקאית רואה בהתנתקות אירוע מס, ביום ההתנתקות מתייחסים אליך כאילו מכרת את כל נכסיך, למרות שבפועל לא נמכר דבר. במקרים רבים, הימנעות מתשלום מס יציאה או לפחות להפחיתו למינימום, זהו דבר אפשרי בהחלט, חשוב לטפל בענייני המיסוי כבר לפני הוויתור על האזרחות.

כיצד לפעול מול רשות המס האמריקאית?

נישומים רבים, עלולים למצוא עצמם משלמים כספים רבים כמס יציאה, במידה ולא תכננו את צעדיהם מראש. כל נישום חייב להגיש דוחות מס ולמלא טפסים נוספים לרשות המס האמריקאית, גם אם שיעור מס היציאה החל עליו הינו אפס.
אזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל, שלא הגישו דוחות מס שנים רבות, יכולים להצטרף להליך גילוי מרצון. לגבי מרבית הנישומים המתגוררים בישראל, קיים הליך גילוי מרצון ללא קנסות. במידה והתקבלתם למסלול גילוי מרצון ללא קנסות, זה יסייע לכם מאוד להתנתק ממעגל המס האמריקאי.
רשות המס האמריקאית מדגישה בהוראות הביצוע שפרסמה, שויתור על אזרחות או גרין קארד, לא גורר ניתוק אוטומטי ממעגל המס האמריקאי. יש להגיש דוחות מס ולמלא דוחות אינפורמטיביים נוספים, כתנאי להתנתקות במישור המס.
בזכות ההיכרות המעמיקה, של משרד רואי החשבון אלי יעקבי עם השוק האמריקאי והרשויות בארה"ב, תוכלו להיות בטוחים שההתנתקות שלכם מארה"ב תהיה הרבה יותר קלה ופשוטה, ללא שום חובות ומיסים שישכחו מאחור ויפתיעו אתכם בהמשך.

אם בכוונתך לוותר על אזרחותך או על כרטיס הגרין קארד שברשותך, פנה ל"אלי יעקבי רואה חשבון" על מנת לבנות תוכנית התנתקות מסודרת, ללא חיוב במס כלשהו או לפחות חיוב מינימאלי, שניתן יהיה לדחותו לשנים ארוכות, עד למכירה בפועל של נכסיך.

צרו קשר עם משרדנו

לתיאום פגישה ולקבלת פרטים נוספים :

צרו קשר עם משרדנו

לתיאום פגישה ולקבלת פרטים נוספים :

דילוג לתוכן